Äntligen fredag!

Hej kompisar! Nu är det fredag igen, den här veckan har gått otroligt snabbt.
Idag hade jag förhör på de svenska orden, det gick nog bra (alla rätt kanske?) och sen spanskaprov. Det gick mindre bra, jag hade knappt pluggat något. Läst några ord och så. Vi hade prov med preteritum och imperfekt, man fick inte fel om man skrev imperfekt där preteritum skulle vara eller tvärtom, och det var jätteskönt att höra för jag har verkligen ingen aning om var man ska sätta in orden. Men jag fick världens hjärnsläpp och hade glömt bort ett av de första orden jag lärde mig, nämligen alto = lång t.ex. person.

Nu har jag fotat lite (en bild här nedanför) och nu väntar jag på att maten ska bli klar. Luktar kött, huaa, jag vill verkligen bli vegetarian.. Kött kan vara gott ibland men ändå, stackars djur.
Efter maten ska jag färga håret lite mörkare, typ chokladbrun. Sen ska jag vara med världens bästa Anniela! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0